فروش عسل طبیعی و سبوس

در این پیج بهترین عسل و مکمل غذایی سبوس رو به شما معرفی میکنیم

فروش عسل طبیعی و سبوس

در این پیج بهترین عسل و مکمل غذایی سبوس رو به شما معرفی میکنیم

باسلام در این پیج راهکار های درمان با عسل و خواص مکمل های غذایی به شما معرفی می شود
جهت دریافت مشاوره و ارتبا با کارشناس ها با شماره
محمودی 09015275880
یاری 09212935768

  • ۰
  • ۰

 

سبوس چیست؟

 

 

سبوس به پوسته‌ای از غلات گفته می‌شود که معمولاً به دلیل انجام عملیات تکمیلی و تولید محصول نهایی از آن‌ها گرفته می‌شود. به‌طورکلی غلات مجموعه‌ای از مواد مغذی هستند که در زمره غذاهای اساسی انسان در طول تاریخ بوده‌اند و امروزه نیز حتی با گسترش سبد غذایی انسان همچنان این محصولات تولیدشده و به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در قالب محصولات تکمیلی مثل ماکارونی و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرند.

بر طبق تحقیقات انجام‌شده در حال حاضر ۸۰ درصد غذای بیش از نیمی از جمعیت جهان به‌وسیله غلات تأمین می‌شود و به همین دلیل امروزه تولید آن‌ها در سطح وسیعی انجام می‌شود. خوشبختانه ایران در طول تاریخ یکی از کشورهای موفق در زمینه تولید انواع غلات ازجمله گندم، جو و برنج بوده‌اند و به نوعی کشاورزان ایرانی در زمینه تولید این محصولات دارای تجربه و سابقه‌ای چند هزارساله هستند. همین موضوع نیز باعث شده که ایرانی‌ها در طول تاریخ از این محصولات فرآورده‌های مختلفی را تولید کرده و با محصولات جانبی آن‌ها آشنایی داشته باشند.

سبوس یکی از فرآورده‌هایی که از پوست‌گیری غلاتی مثل جو و گندم به دست می‌آید. سبوس در حالت کلی به پوسته‌ای از گندم، برنج، جو و غیره گفته می‌شود که سرشار از ویتامین‌ها و مواد مختلف است و به همین دلیل مصرف آن توسط متخصصین تغذیه سفارش می‌شود.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد انواع سبوس مطالبی ارائه کرده و اهمیت مصرف آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. پس توصیه می‌شود برای آشنایی با انواع سبوس و ویژگی‌های آن‌ها با ادامه این متن همراه شوید.

 

سبوس برنج چیست؟

 

 

سبوس یکی از محصولات تکمیلی است که از غلات مختلف و مهم تهیه می‌شود و یکی از این غلات مهم برنج است. امروزه برنج غذای اصلی بیش از هفتاد درصد مردم دنیا را تشکیل می دهد و بعد از گندم به‌عنوان قوت اصلی مردم دنیا شناخته می‌شود.

در ایران نیز از قرن‌ها قبل کشت برنج انجام می‌شده و در نقاطی از کشور مثل خطه شمالی به‌عنوان قوت اصلی مردم شناخته می‌شود اما در حالت کلی برنج در ایران پس از گندم به‌عنوان دومین قوت مردم ایران شناخته می‌شود. خوشبختانه ایران یکی از موفق‌ترین و باسابقه‌ترین کشورهای دنیا در زمینه تولید برنج می‌باشد و انواع رقم‌های بومی برنج در ایران تولید می‌شوند. این مسائل در کنار هم باعث شده‌اند که کشاورزان ایرانی با انواع روش‌های کشت و فرآوری برنج آشنا باشند و محصولات جانبی مختلفی از آن تهیه کنند که یکی از آن‌ها سبوس برنج است.

 سبوس برنج محصولی است که در حین عملیات تکمیلی برنج به دست می‌آید. برنج یکی از غلات کامل است که دارای مواد و ویتامین‌های مختلفی می‌باشد و اکثر این مواد در پوسته برنج قرار دارند.

متأسفانه به دلیل اجرای عملیات تکمیلی و تهیه برنج سفید، لازم است پوسته‌های برنج گرفته شوند که این موضوع باعث از دست میزان قابل توجهی از ویتامین‌ها و مواد موجود در برنج می‌شود.

البته این کار به معنای نابودی ویتامین‌های برنج نیست و پوسته‌ای که از عملیات تکمیلی برنج گرفته می‌شود به‌عنوان سبوس قابلیت مصرف دارد؛ و می‌توان آن را به شکل‌های مختلف مورداستفاده قرار داد. ما در ادامه متن در مورد روش‌های مصرف سبوس برنج مطالبی ارائه می دهیم

 

منابع: https://gilankesht.ir

 

 

 

سبوس لایه دوم برنج قهوه ای :

 

 

سبوس به پوسته ی غلات گفته میشود که یکی از ارزشمند ترین فرآورده های غلات میباشد که سرشار از ویتامینهای مورد نیاز بدن از جمله تمامی ویتامین های گروه B بوده که مصرف و قرار دادن آن در رژیم غذایی همواره از طرف متخصصین تغذیه توصیه شده است. نکته ی مهمی که بسیاری از افراد راجع به سبوس نمیدانند این است که سبوس اگر تا مدت زمان کوتاهی بعد از فرآوری شدن مصرف نشود بسیاری از خواص خود را از دست میدهد و مصرف آن هیچ فایده ای نخواهد داشت. از طرفی هر دانه ی غلات از دولایه پوسته تشکیل شده است که لایه ی اول آنها را نباید مصرف کرد چراکه سموم و مواد شیمیایی که موقع کاشت و نگهداری غلات به آنها میزنند همگی در لایه ی اول آنها انباشته میشود و درواقع این لایه ی دوم غلات است که ارزش غذایی و مصرفی دارد. اما سبوس برنج قهوه ای تهیه شده از لایه ی دوم دکتر بیز علاوه بر اینکه از لایه ی دوم برنج قهوه ای تهیه شده است با سایر سبوسهای موجود در بازار نیز بسیار متفاوت است چراکه در این محصول، سبوس جهت استفاده بهینه از تمام ویتامینهای موجود در آن به پایداری رسیده است و سپس عملیات بسته بندی به صورت ساشه ای صورت گرفته است که هر فرد متناسب با نیاز خود میتواند بعد از باز کردن این ساشه ها سبوس را مصرف کرده و از تمامی خواص آن بهره ببرد. سبوس برنج قهوه ای و سایر ، با کیفیت صادراتی و دارای گواهینامه های معتبر از مراجع ذیصلاح داخلی و حتی بین المللی هستند که نشانه کیفیت آنهاست و تنها محصولات گانودرمای دارای مجوز در ایران می باشند.

دانه ی کامل برنج چندین لایه دارد که اگر فقط لایه ی بیرونی آن را جدا کنیم آنچه که به دست می آوریم برنج قهوه ای نام دارد. این ماده ی خوراکی جزو غلات سبوس داری است که علاوه بر اینکه تمامی مواد مغذی خود را حفظ کرده، از برنج سفید هم عطر و طعم بهتری دارد و خوش خوراک تر هم هست. نکته ی مهم دیگر در رابطه با برنج قهوه ای این است که سبوس آن در میان سایر سبوسهای غلات مختلف یکی از کاملترین و مغذی ترین سبوسها به شمار می آید.

این محصول حاوی املاح معدنی آهن و منگنز، فیبر و ویتامین های گروه B از جمله A – E – B1 – B2 – B5 – B6 بوده که از مهمترین خواص آن بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق، دستگاه گوارش، مغز و سیستم عصبی میباشد. وجود ویتامینهای گروه B که باعث افزایش متابولیسم بدن، رشد و تقسیم سلولها میشود به همراه آنتی اکسیدانهای فراوان در سبوس برنج قهوه ای میتواند بر روی طیف وسیعی از بیماری ها از جمله فشار خون بالا، کلسترول، استرس، افسردگی، یبوست، بهبود عملکرد دستگاه عصبی، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، تقویت و جلوگیری از ریزش مو، ناراحتی های پوستی و لاغری تاثیرات بسیار مثبتی بگذارد.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی